سوالات متداول

این سیستم چه ارزش‌هایی می‌تواند برای ما داشته باشد؟

  • مدیریت عملکرد
    • مقایسه شعب
    • با کمک این سیستم مدیران به سادگی جواب دو سوال اساسی را خواهند داد:
      • در آینده چه تغییراتی رخ خواهد داد؟
      • بهترین تصمیم در این لحظه چیست؟
    • بهبود خدمات
      • با مشاهده الگوها و روند رضایت مشتری مدیران قادر خواهند بود تا مسیر بیزینس خود را پیش‌بینی کرده و با انطباق آن با نیازهای مشتریان خود آنرا بهبود بخشند.
      • ایرادات کوچک مجموعه که در حالت عادی غیرقابل شناسایی است را آشکار می‌کند.
    • مشتری‌مداری
    • رضایت و وفاداری مشتریان
      • همه موارد فوق در نهایت به رضایت و وفاداری مشتری خواهد انجامید.

این سیستم چه کمکی به حل مشکلات می‌کند؟

  • با آشکار نمودن مشکلات، فرصت حل آنها را هم فراهم می‌کند.

این سیستم چگونه می‌تواند مشکلات را آشکار کند؟

  • سنجش و گزارش لحظه به لحظه رضایت مشتری
  • با در کنار هم قرار دادن الگوهای حاصل از تغییرات میزان رضایت مشتریان و جزئیاتی که از قبل در مورد بیزینس خود می‌دانید.
  • مشاهده عملکرد شعبات و مقایسه آنها با یکدیگر
  • مقایسه الگوهای عملکرد دوره های قبل با روند فعلی
  • تشخیص زود هنگام صعود و یا نزول رضایت مشتری
  • تشخیص کوچکترین تغییرات در میزان رضایت مشتری که با روش های دیگر غیرقابل شناسایی است.

چرا این سیستم تنها با یک سوال نظرسنجی می‌کند؟

  • با کم شدن تعداد سوال ها تعداد داوطلبین به پاسخگویی به شدت افزایش می‌یابد. این کار دقت نتایج نظرسنجی را به شکل قابل توجهی بالا برده است.

وقتی میتوان کم و زیاد شدن رضایت مشتری را از میزان فروش روزانه تشخیص داد به این وسیله چه نیازی خواهد بود؟

  • شما اول رضایت مشتری را از دست می‌دهید و سپس فروشتان کاهش پیدا میکند. این ابزار شما را قبل از کاهش فروش مطلع می‌کند.
  • این روش کوچکترین تغییرات در رضایت مشتری را هم آشکار میکند. حتی تغییراتی که شاید منجر به تغییر میزان فروش شما نشود. مثلا حالتی که مشتری بدون رضایت ولی از روی ناچاری از شما سرویس میگیرد. در اینصورت بلافاصله پس از در دسترس قرار گرفتن گزینه دیگر شما را ترک خواهد کرد.
  • موضوع فقط داشته‌های نقدی نیست. دارایی‌های غیر ملموسی مثل ارزش برند، اعتبار نزد مشتریان و کیفیت ارتباط با آنها, سرمایه‌های بلند مدتی هستند که نمی‌توان آنها را در عرصه رقابت امروز نادیده گرفت. این ابزار امکان سنجش و مدیریت چنین داشته‌هایی را هم به شما می‌دهد.
    .

این سیستم چطور می‌تواند رضایت مشتریان را افزایش دهد؟

  • تطبیق روز افزون خدمات و نیاز های مشتریان به ایجاد محیطی مشتری‌پسندتر منجر می‌شود که حضور در آن و کسب خدمات لذت‌بخش‌تر خواهد بود.
  • با تعیین اهداف از قبل تعیین شده و مقایسه مداوم وضعیت مجموعه نسبت به آن سبب بهبود خدمات خود و در نتیجه افزایش رضایت مشتریانتان خواهید شد.
  • سوالات متنوعی را به نظرسنجی بگذارید تا به حس مشتریان نسبت به جنبه های مختلف کسب و کارتان پی ببرید. آنگاه خواهید دانست که چه چیزی را باید اصلاح کنید.
  • مشاهده همزمان افزایش و یا کاهش میزان رضایت مشتری انگیزه کارکنان را برای بهبود، بیشتر کرده و آن ها را به ادامه این روند تشویق خواهد کرد.
  • وقتی کارکنان مشاهده کنند که عملکرد آنها به صورت مداوم توسط مشتریان ارزیابی میشه و از طرف دیگر مدیران این ارزیابی‌ها را به صورت همزمان و مستند مشاهده می‌کنند سهل‌انگاری را کنار گذاشته و با مشتریان برخورد بهتری خواهند داشت.
  • شما با این سیستم به مشتری نشان می‌دهید که وقت و نظر او چقدر برای شما ارزشمند است و این سبب بالا رفتن میزان رضایت مشتری می‌گردد.

مزیت این شیوه نظرسنجی نسبت به نظرسنجی اینترنتی و یا موبایلی چیست؟

  • همه مشتریان شما به اینترنت و یا اسمارت فون‌ها دسترسی ندارند.
  • همه حاضر به نصب اپلیکیشین روی موبایلشان نیستند.
  • به دلیل سادگی مشتریان شما بیشتر به آن اعتماد می‌کنند.
  • برای نظردهی زمان زیادی از مشتریان شما نمی‌گیرد.

با توجه به عدم حضور ما در شعبه‌ها چطور از اینکه کارکنانمان خودشان رای‌هایی را برای بیشتر نشان دادن مشتری ثبت کنند جلوگیری کنیم؟

  • با توجه به اینکه عموما در محل کار شما دوربین مداربسته نصب شده است کارکنان خودشان را در معرض دید شما می‌بینند.

آیا امکان ترکیب این شیوه با شیوه‌های دیگر نیز هست؟

  • با توجه به متنوع بودن شیوه‌های دیگر در صورت پیشنهاد مدیر مجموعه شرایط بررسی و این امکان به ایشان اطلاع داده می‌شود.

آیا از طریق این سیستم می‌توان به مشخصات و اطلاعات مشتریان دست یافت؟

  • خروجی این سیستم میزان شاخص‌های مشتری‌مداری بوده و آنها را به روش متوسط‌گیری استخراج میکند. هر متوسط گیری یک سری اطلاعات مفیدی استخراج کرده ولی در مقابل برخی اطلاعات را قادر به ارائه نیست. اطلاعات جزئی‌تری مثل جنسیت، سن، اطلاعات تماس و … با این سامانه قابل ثبت نیست.

با وجود داشتن سیستم جامعی که نظرسنجی هم دارد چرا باید این سیستم را به آن اضافه کنم؟

  • مشتری امروز نه فرصت جواب دادن به سوالات زیاد را دارد و نه تمایلی به این کار دارد. او به سادگی عادت کرده و دوست دارد کمترین زمان و انرژی را صرف انجام کاری کند.

اگر هنوز جواب سوال مورد نظرتان را نگرفتید، خوشحال می‌شویم راهنمایی‌تان کنیم.